Játék ismertető

Játék leírása

Az IMPULZUS nyomozószobás élményprogram játékos feladatok alkalmazásával kívánja prevenció céljából megismertetni a fiatalokat az őket érintő társadalmi veszélyforrásokkal és azok elkerülésének, megoldásának lehetőségeivel.

A bűn és áldozattá válást megelőző program bevonja a fiatalokat a bűnesetek felderítésébe és a közös gondolkodás szinergiájába.

A nyomozószobákban a felderített részletek összeállításával kikövetkeztethető a teljes történet, mely mindig tartalmazza az előzményeket, a bűnesetet kiváltó okokat és következményeket.

Célunk az érzékenyítés során azt a megemelkedett ingerküszöböt átlépni, amely a közöny helyett az empátia szintjén érinti meg a fiatalokat.

A nyomozós játékot középiskolás fiataloknak ajánljuk, akik osztályukkal együtt tudnak részt venni a közösségi programon.

Az osztályközösségek csapatokban vesznek részt a nyomozásban, de a végső konklúzióhoz minden egyes résztvevő meglátásra és véleményére szükség van.

Az IMPULZUS Oktató - Élményközpont az élménypedagógia eszközével több témában is tudja biztosítani a játszva tanulást, melyet a partner iskolák kapcsolattartói regisztrációt követően nyomon követhetnek a weboldalon.

Hogyan működik

Kedves ifjú Nyomozók!

A HBMRFK Bűnmegelőzési Osztály vezetőjének megbízásából a nyomozási helyszínről és a feladatellátáshoz kapcsolódó szabályokról szeretnélek benneteket tájékoztatni.

Mielőtt a nyomozást megkezdenétek, arra kérlek benneteket, hogy telefonjaitokat némítsátok le és értékeitekkel együtt tegyétek a táskáitokba, mert ezekért nem vállalunk felelősséget. A nyomozás során csak az általunk biztosított eszközöket használjátok!

A játék folyamán rögzített kamerás megfigyelést alkalmazunk a biztonságotok megőrzése, az eszközök megóvása és a konkrét segítségnyújtás megkönnyítése céljából. Tehát látunk és hallunk is benneteket. A felvételeket a rendszer egy hét elteltével automatikusan törli, másnak nem adhatjuk ki, csak abban az esetben kerül megtekintésre, ha valamilyen probléma, visszaélés, szándékos károkozás történik. Kérjük, hogy csak azokat az eszközöket használjátok, melyeken nincs tiltó jelzés, mert az okozott károkért személyes felelősséggel tartoztok.

A nyomozás során 2 db nyomozási helyszín, azaz A és B nyomozószoba és ez a közösségi tér áll a rendelkezésetekre.

A nyomozószobákban korlátozott a láthatóság és fény effekteket is használunk, amennyiben ezzel gondod van kérjük szólj a játékmesternek. Tudnotok kell, hogy ez nem szabadulószoba, az ajtók nincsennek zárva, akinek arra van szüksége ki tud jönni, de vissza már nem mehet.

A játék célja, hogy kiscsoportokban, egymással együttműködve derítsétek fel és ismerjétek meg az eset részleteit. A közös munka során 4 csoportban fogtok dolgozni, és 2-2 csoport a nyomozási helyszíneken váltani fogja egymást. Első lépés a csoportok kialakítása, amely részben már meg is történt! Belépéskor kaptatok egy karszalagot, és az azonos színű karszalaggal rendelkezők fognak egy csapatban dolgozni. Csere lehetőség nincs, a sérülésmentesen megőrzött karszalagokkal több vendéglátó helyen vásárláskor diákkedvezményt kaptok! Erről a karszalagon lévő QR kód leolvasásával kaptok részletes tájékoztatást. A játék megkezdése előtt válasszatok egy főnyomozót, aki a csapat munkáját irányítja.

A nyomozás során tablet segítségével kaptok és walki talkie-n keresztül kérhettek útbaigazítást. Az eszközök működését belépés előtt ellenőrizzétek! A tableten a helyszíneken megtalált QR kódok leolvasásával kapott információt a nyomozás lépéseiről. Egy - egy online feladat sikeres megoldását követően hasznos útmutatást kaptok a következő nyom felderítéséhez. Amennyiben az online feladat megoldása nem sikerül, újra próbálkozhattok. Arra figyeljetek, hogy csak meghatározott sorrendben haladhattok!

Csapatonként 30 perc áll a rendelkezésetekre, hogy megoldjátok a 6 online feladatot, valamint a szobákban megtaláljátok és kiértékeljétek a hozzá kapcsolódó nyomokat. Legyetek szemfülesek, mert a helyszínen található tárgyak és egyéb információk is segítenek a nyomok, előzmények megértésében. Amint megtörtént a felderítés, kilépés előtt a nyomrögzítő táblán elhelyezett információkat, jegyzeteiteket a tablet segítségével fotózzátok le! Kizárólag a tabletet és a rajta lévő fotót hozhatjátok ki magatokkal, semmi mást! A szobában lévő tábláról el kell távolítani minden feljegyzést, csak a profil kategóriák címkéje maradhat a táblán!

A 30 perc leteltével a csapatok a játékmester irányításával, a színek alapján váltják egymást a nyomozószobákban.

Azok a csapatok, akik a közöségi térben kezdik meg a nyomozó munkát, szintén kapnak tabletet és feladatokat, melyek sikeres megoldását követően megtekinthetik a kihallgatás során rögzített tanúvallomásokat. Cserét követően a kinti csapat lép a nyomozószobába és a benti csapat folytatja a tanúk meghallgatását az online eszköz segítségével.

Tehát, ha jól haladtok 1 óra elteltével a nyomozás véget ér és ekkor következik a közös munka legjava. Azok a csapatok, akik ugyanabban a nyomozószobában voltak felderíteni, a rendelkezésükre álló információk alapján együtt tudják kitölteni az áltaunk készített bűntényt ismertető „vádirat mintát”, mely a tablet segítségével tölthető ki és összegzi az általatok feltárt eset részleteit. Aztán ismertetitek majd a vádiratokat, hogy megtudjuk milyen következtetésekre jutottatok!

Ha vannak még megválaszolatlan kérdéseitek, tegyétek fel a játékmesternek! Munkára fel! Az idő korlátozottan áll a rendelkezésetekre.

Támogatóink

Belügyminisztérium
Debreceni Szakképzési Centrum
Debreceni Tankerületi Központ
Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács
Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság
Debreceni Törvényszék

GY.I.K.

Ha nem találod a választ, szívesen válaszolunk kérdésedre.
Iskola esetében a teljes osztály, kollégium esetében egy tanuló csoport vehet részt a programon.
Nem, a kísérő pedagógus a monitor szobában követheti nyomon a játékot.
A játékra kizárólag a szerződött partnereink regisztrálhatnak az intézményi Játékmester segítségével. Intézményenként egy regisztráció szükséges.
Szerződött Középfokú oktatási intézményeink tanulóit várjuk. Alsó korhatár 14. életév, felső korhatár nincs, de középfokú oktatási intézmény tanulója kell legyen.
Nem, a részvétel teljesen térítésmentes. A program megvalósítását a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács támogatja.
Nem, a szülői engedélyt az Iskola igazolja a tanmentbe épített prevenciós programokon és előadásokon való részvétellel.
Egy teljes játékra 120 percet kell szánnia egy intézménynek.
Debrecen, Burgundia utca 1. szám alatt a földszinten található a Nyomozó Szoba. (Debreceni Szakképzési Centrum Telephelye)
Igen, de annak érdekében, hogy a nyomozási folyamat ne legyen megszakítva a tanuló nem mehet vissza.
Nem, ez egy speciális, tematikus Nyomozó Szoba, mely a fiatalokat érintő témákat dolgozza fel prevenciós eszközökkel.
Olyan élménypedagógiai program, amelynek célja, hogy játszva tanítson.
Minden más kérdésben házirend és a nyomozójáték szabályai mérvadóak. Amennyiben további kérdése van vegye fel velünk a kapocsolatot a megadott elérhetőségek egyikén.